Accessibility links

რადიო თავისუფლება რადიო თავისუფლება

საქართველოში ავტოსაგზაო შემთხვევათა რიცხვი საგანგაშოდ გაიზარდა


წელს, იანვრიდან აპრილის ჩათვლით, საქართველოში აღირიცხა789 ავტოავარია, რაც იმავე პერიოდის შარშანდელ მაჩვენებელს, დაახლოებით, 32 პროცენტით აღემატება.

იმავე სამწუხარო სტატისტიკის მიხედვით, დაღუპულთა რიცხვი, დაახლოებით, 13-ით, ხოლო დაშავებულთა რიცხვი, დაახლოებით, 28 პროცენტით გაიზარდა. შექმნილ სურათს ექსპერტები მძიმესა და საგანგაშოს უწოდებენ.

(ისმის მანქანის ძრავის ხმა)

პოლიციის ვიცე-პოლკოვნიკი გიული აბულაძე, რომელიც საბჭოთა ეპოქის ტელემაყურებლებს შესანიშნავად ახსოვთ, ავტოსაგზაო შემთხვევათა რიცხვის ბოლოდროინდელ ზრდას საგანგაშოს უწოდებს:

(გიული აბულაძის ხმა) "საკმაოდ საგანგაშო ციფრებია. შემიძლია ვთქვა, რომ ბოლო 10 წლის განმავლობაში 4 თვის მონაცემების ასეთი სწრაფი ზრდა არ გვქონია."

ტრადიციული მიზეზების გარდა, როგორიც არის, მაგალითად: დაშვებული სიჩქარის გადაჭარბება, საჭესთან სიმთვრალე ანდა გასწრების წესების დარღვევა, ჩემთან მოსაუბრე მძღოლების აზრით, ავტოავარიას სხვა მრავალი მიზეზიც იწვევს:

(მძღოლი მამაკაცის ხმა) "როცა არ ვარგა გზა, მძღოლი იძულებით მარჯვნივ-მარცხნივ გადადის და გადმოდის და ავარიული მდგომარეობა ამის გამო ხშირია."

(მძღოლი ქალის ხმა) "ძალიან ბევრმა ისე გაბედა საჭესთან დაჯდომა, რომ მანქანის მართვა წესიერად არ იცის. . . გზების არასწორად დახაზვა, განათება... და კიდევ, ფეხით მოსიარულეები ქუჩაზე ზემოდან რომ გადადიან." (სტილი დაცულია)

როგორც სტატისტიკა მოწმობს, ქვეითად მოსიარულეთა ბრალი მართლაც დიდია. გიული აბულაძის თქმით, ქვეითების გაუფრთხილებლობა, განსაკუთრებით კი - თბილისში, ყოველგვარ საზღვრებს სცილდება:

(გიული აბულაძის ხმა) "დედაქალაქში მომხდარ ავარიათა 60% ქვეითად მოსიარულეებზე დაჯახების შემთხვევებზე მოდის. და აქედან თითქმის 100-ვე პროცენტი სწორედ ქვეითად მოსიარულეთა მიზეზით ხდება."(სტილი დაცულია)

თავსაც იღუპავენ და ჩვენც გვღუპავენ, - სასტიკად ცხარობენ მძღოლები და ქვეითად მოსიარულეებს, ეთერში რომ არ ითქმის, ხშირად ისეთ სიტყვებს უგზავნიან ხოლმე:

(ისმის მანქანის სიგნალი)

რა თქმა უნდა, ყველა ზემოხსენებული მიზეზი საფუძვლიანად გასათვალისწინებელია და ამაზე დავაც ზედმეტია. თუმცა არც ის არის სადავო, რომ ეს მიზეზები ყოველთვის არსებობდა. აქედან გამომდინარე, ვიცე-პოლკოვნიკ გიული აბულაძის ვარაუდით, არსებობს კიდევ ერთი მიზეზი უბედურ შემთხვევათა რიცხვის ზრდისა.

საგზაო პოლიციის მთავარი სამმართველოს შტაბის განსაკუთრებით მნიშვნელოვან საქმეთა უფროსი ინსპექტორი აბულაძე ფიქრობს, რომ კორუფციასთან - მართალია, სამართლიან - ბრძოლას, ნებსით თუ უნებლიეთ, პოლიციელთა სახელის დაკნინება მოჰყვა, რამაც მძღოლები და ქვეითები გაათამამა:

(გიული აბულაძის ხმა) "ისედაც უკიდურესი უდისციპლინობით გამოირჩეოდნენ მძღოლებიც და ქვეითად მოსიარულეებიც და ახლა უფრო მეტად იფეთქა დაუსჯელობის სინდრომმა. რაღაც სილაღე იგრძნეს ერთგვარი."

მთავარია ამ სილაღემ - ანუ, სხვა სიტყვებით, თავხედობამ - სავალალო შედეგები არ მოიტანოს, თორემ, თავადაც მოგეხსენებათ, უბედური შემთხვევა მხოლოდ სტატისტიკა არ არის.
  • 16x9 Image

    ლელა კუნჭულია

    რადიო თავისუფლების ჟურნალისტი. ძირითადად მუშაობს შიდა და საგარეო პოლიტიკის საკითხებზე, ასევე აშუქებს ეკონომიკისა და ადამიანის უფლებების თემებს. მუშაობდა პრაღაში, რადიო თავისუფლების სათავო ოფისში. სხვადასხვა დროს მიჰყავდა გადაცემები. მიღებული აქვს ევროკავშირის პრიზი ჟურნალისტიკაში დოკუმენტური ფილმისთვის "პანკისის სტიგმა".  რადიო თავისუფლებაში მუშაობს 2000 წლიდან.

XS
SM
MD
LG