იმავე სამწუხარო სტატისტიკის მიხედვით, დაღუპულთა რიცხვი, დაახლოებით, 13-ით, ხოლო დაშავებულთა რიცხვი, დაახლოებით, 28 პროცენტით გაიზარდა. შექმნილ სურათს ექსპერტები მძიმესა და საგანგაშოს უწოდებენ.
(ისმის მანქანის ძრავის ხმა)
პოლიციის ვიცე-პოლკოვნიკი გიული აბულაძე, რომელიც საბჭოთა ეპოქის ტელემაყურებლებს შესანიშნავად ახსოვთ, ავტოსაგზაო შემთხვევათა რიცხვის ბოლოდროინდელ ზრდას საგანგაშოს უწოდებს:
(გიული აბულაძის ხმა) "საკმაოდ საგანგაშო ციფრებია. შემიძლია ვთქვა, რომ ბოლო 10 წლის განმავლობაში 4 თვის მონაცემების ასეთი სწრაფი ზრდა არ გვქონია."
ტრადიციული მიზეზების გარდა, როგორიც არის, მაგალითად: დაშვებული სიჩქარის გადაჭარბება, საჭესთან სიმთვრალე ანდა გასწრების წესების დარღვევა, ჩემთან მოსაუბრე მძღოლების აზრით, ავტოავარიას სხვა მრავალი მიზეზიც იწვევს:
(მძღოლი მამაკაცის ხმა) "როცა არ ვარგა გზა, მძღოლი იძულებით მარჯვნივ-მარცხნივ გადადის და გადმოდის და ავარიული მდგომარეობა ამის გამო ხშირია."
(მძღოლი ქალის ხმა) "ძალიან ბევრმა ისე გაბედა საჭესთან დაჯდომა, რომ მანქანის მართვა წესიერად არ იცის. . . გზების არასწორად დახაზვა, განათება... და კიდევ, ფეხით მოსიარულეები ქუჩაზე ზემოდან რომ გადადიან." (სტილი დაცულია)
როგორც სტატისტიკა მოწმობს, ქვეითად მოსიარულეთა ბრალი მართლაც დიდია. გიული აბულაძის თქმით, ქვეითების გაუფრთხილებლობა, განსაკუთრებით კი - თბილისში, ყოველგვარ საზღვრებს სცილდება:
(გიული აბულაძის ხმა) "დედაქალაქში მომხდარ ავარიათა 60% ქვეითად მოსიარულეებზე დაჯახების შემთხვევებზე მოდის. და აქედან თითქმის 100-ვე პროცენტი სწორედ ქვეითად მოსიარულეთა მიზეზით ხდება."(სტილი დაცულია)
თავსაც იღუპავენ და ჩვენც გვღუპავენ, - სასტიკად ცხარობენ მძღოლები და ქვეითად მოსიარულეებს, ეთერში რომ არ ითქმის, ხშირად ისეთ სიტყვებს უგზავნიან ხოლმე:
(ისმის მანქანის სიგნალი)
რა თქმა უნდა, ყველა ზემოხსენებული მიზეზი საფუძვლიანად გასათვალისწინებელია და ამაზე დავაც ზედმეტია. თუმცა არც ის არის სადავო, რომ ეს მიზეზები ყოველთვის არსებობდა. აქედან გამომდინარე, ვიცე-პოლკოვნიკ გიული აბულაძის ვარაუდით, არსებობს კიდევ ერთი მიზეზი უბედურ შემთხვევათა რიცხვის ზრდისა.
საგზაო პოლიციის მთავარი სამმართველოს შტაბის განსაკუთრებით მნიშვნელოვან საქმეთა უფროსი ინსპექტორი აბულაძე ფიქრობს, რომ კორუფციასთან - მართალია, სამართლიან - ბრძოლას, ნებსით თუ უნებლიეთ, პოლიციელთა სახელის დაკნინება მოჰყვა, რამაც მძღოლები და ქვეითები გაათამამა:
(გიული აბულაძის ხმა) "ისედაც უკიდურესი უდისციპლინობით გამოირჩეოდნენ მძღოლებიც და ქვეითად მოსიარულეებიც და ახლა უფრო მეტად იფეთქა დაუსჯელობის სინდრომმა. რაღაც სილაღე იგრძნეს ერთგვარი."
მთავარია ამ სილაღემ - ანუ, სხვა სიტყვებით, თავხედობამ - სავალალო შედეგები არ მოიტანოს, თორემ, თავადაც მოგეხსენებათ, უბედური შემთხვევა მხოლოდ სტატისტიკა არ არის.
(ისმის მანქანის ძრავის ხმა)
პოლიციის ვიცე-პოლკოვნიკი გიული აბულაძე, რომელიც საბჭოთა ეპოქის ტელემაყურებლებს შესანიშნავად ახსოვთ, ავტოსაგზაო შემთხვევათა რიცხვის ბოლოდროინდელ ზრდას საგანგაშოს უწოდებს:
(გიული აბულაძის ხმა) "საკმაოდ საგანგაშო ციფრებია. შემიძლია ვთქვა, რომ ბოლო 10 წლის განმავლობაში 4 თვის მონაცემების ასეთი სწრაფი ზრდა არ გვქონია."
ტრადიციული მიზეზების გარდა, როგორიც არის, მაგალითად: დაშვებული სიჩქარის გადაჭარბება, საჭესთან სიმთვრალე ანდა გასწრების წესების დარღვევა, ჩემთან მოსაუბრე მძღოლების აზრით, ავტოავარიას სხვა მრავალი მიზეზიც იწვევს:
(მძღოლი მამაკაცის ხმა) "როცა არ ვარგა გზა, მძღოლი იძულებით მარჯვნივ-მარცხნივ გადადის და გადმოდის და ავარიული მდგომარეობა ამის გამო ხშირია."
(მძღოლი ქალის ხმა) "ძალიან ბევრმა ისე გაბედა საჭესთან დაჯდომა, რომ მანქანის მართვა წესიერად არ იცის. . . გზების არასწორად დახაზვა, განათება... და კიდევ, ფეხით მოსიარულეები ქუჩაზე ზემოდან რომ გადადიან." (სტილი დაცულია)
როგორც სტატისტიკა მოწმობს, ქვეითად მოსიარულეთა ბრალი მართლაც დიდია. გიული აბულაძის თქმით, ქვეითების გაუფრთხილებლობა, განსაკუთრებით კი - თბილისში, ყოველგვარ საზღვრებს სცილდება:
(გიული აბულაძის ხმა) "დედაქალაქში მომხდარ ავარიათა 60% ქვეითად მოსიარულეებზე დაჯახების შემთხვევებზე მოდის. და აქედან თითქმის 100-ვე პროცენტი სწორედ ქვეითად მოსიარულეთა მიზეზით ხდება."(სტილი დაცულია)
თავსაც იღუპავენ და ჩვენც გვღუპავენ, - სასტიკად ცხარობენ მძღოლები და ქვეითად მოსიარულეებს, ეთერში რომ არ ითქმის, ხშირად ისეთ სიტყვებს უგზავნიან ხოლმე:
(ისმის მანქანის სიგნალი)
რა თქმა უნდა, ყველა ზემოხსენებული მიზეზი საფუძვლიანად გასათვალისწინებელია და ამაზე დავაც ზედმეტია. თუმცა არც ის არის სადავო, რომ ეს მიზეზები ყოველთვის არსებობდა. აქედან გამომდინარე, ვიცე-პოლკოვნიკ გიული აბულაძის ვარაუდით, არსებობს კიდევ ერთი მიზეზი უბედურ შემთხვევათა რიცხვის ზრდისა.
საგზაო პოლიციის მთავარი სამმართველოს შტაბის განსაკუთრებით მნიშვნელოვან საქმეთა უფროსი ინსპექტორი აბულაძე ფიქრობს, რომ კორუფციასთან - მართალია, სამართლიან - ბრძოლას, ნებსით თუ უნებლიეთ, პოლიციელთა სახელის დაკნინება მოჰყვა, რამაც მძღოლები და ქვეითები გაათამამა:
(გიული აბულაძის ხმა) "ისედაც უკიდურესი უდისციპლინობით გამოირჩეოდნენ მძღოლებიც და ქვეითად მოსიარულეებიც და ახლა უფრო მეტად იფეთქა დაუსჯელობის სინდრომმა. რაღაც სილაღე იგრძნეს ერთგვარი."
მთავარია ამ სილაღემ - ანუ, სხვა სიტყვებით, თავხედობამ - სავალალო შედეგები არ მოიტანოს, თორემ, თავადაც მოგეხსენებათ, უბედური შემთხვევა მხოლოდ სტატისტიკა არ არის.