ხუთშაბათი, 23 მაისი, 2013 თბილისის დრო 23:19

რუბრიკები / ინტერაქტიული დიალოგი

ნათელა სახოკია: „პატიოსანი პოლიტიკოსი ის კი არ არის, ვინც აუცილებლად შეასრულებს, რასაც ხალხს დაჰპირდა...“

სტრატეგიულ გამოკვლევათა ცენტრის დირექტორი ნათელა სახოკიასტრატეგიულ გამოკვლევათა ცენტრის დირექტორი ნათელა სახოკია
x
სტრატეგიულ გამოკვლევათა ცენტრის დირექტორი ნათელა სახოკია
სტრატეგიულ გამოკვლევათა ცენტრის დირექტორი ნათელა სახოკია

მულტიმედია

აუდიო
ტექსტის ზომა - +
ავტორი ია ანთაძე
დღეს „ინტერაქტიული დიალოგის“ სტუმარია სტრატეგიულ გამოკვლევათა ცენტრის დირექტორი, ქალბატონი ნათელა სახოკია. იგი ისაუბრებს თემაზე: როგორ უნდა იქმნებოდეს სახელმწიფო პოლიტიკა. ორშაბათობით სტუმრისთვის შეკითხვის დასმის საშუალება აქვს ყველას, ვინც თავის შეკითხვას ტექსტური შეტყობინებით წინასწარ გამოგზავნის ნომერზე 15 – 10, ან მოგვწერს რადიოს ვებსაიტზე: www.radiotavisupleba.ge






ყურადღება!
1 ივნისიდან რადიო თავისუფლების ქართული რედაქციის ვებსაიტზე ფორუმებით სარგებლობისთვის აუცილებელი იქნება რეგისტრაციის გავლა. დღეიდან მოქმედებს პარალელური სისტემა: ფორუმში მონაწილეობა შესაძლებელია როგორც რეგისტრაციით, ისე მის გარეშე. მაგრამ 1 ივნისიდან ფორუმებში მონაწილეობა მხოლოდ რეგისტრირებულ მომხმარებლებს შეეძლებათ.

რეგისტრაციის გასავლელად დააჭირეთ ვებსაიტის ზედა მარჯვენა კუთხეში მოთავსებულ ბმულს „რეგისტრაცია“. (რეგისტრაციის გავლის შემდეგ ელექტრონული ფოსტით მიიღებთ ავტომატურ შეტყობინებას. ყურადღება მიაქციეთ, შეტყობინება თქვენი ელექტრონული ფოსტის spam-ში ხომ არ აღმოჩნდა.)
ეს ფორუმი დაიხურა
კომენტარების რიგი
კომენტარები
     
ავტორი: ნათელა სახოკია საიდან გვწერთ: თბილისიდან
19.05.2011 23:31
რაც შეეხება ჩრდილო კავკასიას, მიუხედავად იმისა, რომ ეს თემა ჩვენს ცენტრში მუშავდება, მე პირადად ამ საკითხებზე არ ვმუშაობ. ამიტომ ჩემი პასუხი ზოგადი იქნება. როგორც ყოველი საჯარო პოლიტიკის განხორციელებისას, ამ შემთხვევაშიც უნდა გაანალიზდეს ყველა შესაძლო ალტერნატივა, რისკები, პოტენციალი და ა.შ. არაფერი ეს არ მომხდარა. არავინ არ ახსნა დამაჯერებლად რატომ მივეცით უვიზო რეჟიმი ჩრდილოკავკასიელებს, ან რატომ ვაპირებთ სასწრაფოდ ჩერქეზთა გენოციდის აღიარებას მსოფლიოში პირველები. საკითხი ისეა მოწოდებული, თითქოს მთელი ჩერქეზეთი ამას გვთხოვს. რამდენადაც ვიცი ეს ასე არ არის. მოკლედ, საკითხი ბევრად მეტ დაფიქრებას მოითხოვს. კიდევ ერთი, რასაც ყველა საქმეში ჩახედული სპეციალისტი ამბობს, რუსეთის დაშლა, რაც ჩვენი ოფიციოზის მიერ სანატრელ მოვლენად არის დასახული, დიდ უბედურებას მოუტანს საქართველოს ჩრდილოეთიდან. კიდევ ერთი რამ მინდა დავუმატო. ამჟამად ჩვენს ცენტრში გამოსაცემად მზადდება წიგნი, სადაც შესულია მერაბ მამარდაშვილის მიერ სიცოცხლის ბოლო წლებში წაკითხული ლექციები. ეს 1989-1990 წლებია. ერთ-ერთ ლექციაში ის ლაპარაკობს კავკასიაზე და ამბობს, რომ საქართველოს მისიაა კავკასიაში წამყვანი სახელმწიფო იყოს. ამ სიტყვების გულისტკივის გარეშე წაკითხვა შეუძლებელია. რადგან შემდეგმა მოვლენებმა ჩვენ დაგვაკარგვინა ამ როლის შესრულების შესაძლებლობა. სამწუხაროდ, ალბათ დიდი ხნით, თუ არა სამუდამოდ.

ავტორი: ნათელა სახოკია საიდან გვწერთ: თბილისი
19.05.2011 23:12
მაპატიეთ, რომ ვერ მოვახერხე პასუხის გაცემა კითხვებზე. ვეცდები ყველას ვუპასუხო.
რა თქმა უნდა, ყველაფერი, ხაზს ვუსვამ ყველაფერი ჩვენზეა დამოკიდებული. ქვეყნის გარედან რა დახმარება გაჩნდება და როგორ გამოვიყენებთ მას ისიც.
ის თვითნებობა და უსამართლობა, რაც ჩვენს ქვეყანაში ხდება არ არის კონსტიტუციის ბრალი. ნებისმიერი, თუნდაც იდეალური კონსტიტუცია ვერ შებოჭავს ხელისუფლებას თუ საზოგადოებას არ გააჩნია მასზე ზემოქმედების რეალური ბერკეტები და ეს პირველ რიგში არჩევნებია. მაპატიეთ თუ პასუხი ბანალურია, მაგრამ პრობლემაა, როცა ბანალურობას გამეორება სჭირდება. ის, რომ ჩვენ არ გვაქვს სამართლიანი არჩევნების იმედი, არ გვათავისუფლებს იმისაგან, რომ მცირედი ძალისხმევა გავიღოთ და არჩევნებზე მივიდეთ. ჩვენი- ხალხის მთავარი ამოცანაა დავიბრუნოთ ძალაუფლება. კონსტიტუცია სწორედ ამის შესახებ არის.

ავტორი: გოთი კოპალა საიდან გვწერთ: თბილისიდან
17.05.2011 01:59
მადლობთ ქალბატონო ია რომ ჩემი შეკითხვა ეთერში გააჟღერეთ. მიუხედავათ ოდნავი კორეკტირებისა..;-) პირველ ნაწილზე თქვენმა სტუმარმა ჩემთვის საინტერესოდ გასცა პასუხი. ხოლო მეორე ნაწილზე მან კორეკტირების ის ნაწილი სადაც თქვენ მიუთითეთ რომ სწორი პოლიტიკა, მე კი ვირულისხმე ლავირების ან ქამელეონის;-) შევეცდები ავხსნა : სწორი სტრატეგიული გეგმა ვერ გექნება, როდესაც ძირითადათ პოსფაქტუმ მოქმედებ რეაგირებ მხოლოდ და რეაგირების პოლიტიკას როგორ შეიძლება ვუწოდოთ ან სწორი ? ან სტრატეგიული ? თუ ჩვენ არ შეგვიძლია განსაზღვრა სხვისი პოლიტიკის სტრატეგია ჩვენზე დადებითად იმოქმედებს თუ უარყოფითად ? წინასწარ ვერ მიხვდები ამას! იმედია გასაგებათ ავხსენი. არ დაგიმალავთ ესეთი თემები ჩემგან შორს დგას და არ ვარ კომპეტენტური! :-)))
პასუხი

ავტორი: ია ანთაძე
18.05.2011 02:12
ძვირფასო გოთი კოპალა, თქვენი შეკითხვა შევამოკლე. არ არის ათწუთიან ეთერში იმის საშუალება, რომ ყველა შეკითხვა თავდაპირველი სახით გავახმოვანო, სამწუხაროდ. ამიტომ, თითქმის ყოველთვის მიწევს რედაქტირება/შემოკლება. რაც შეეხება "სწორ პოლიტიკას", ეს ქალბატონი ნათელას ფორმულირებაა. დიდი მადლობა იმისთვის, რომ გამოგვეხმაურეთ.

ავტორი: ია ანთაძე
17.05.2011 01:08
ქალბატონო ნათელა, კიდევ ერთხელ მინდა, მადლობა გითხრათ საინტერესო ინტერვიუსთვის.
ვაქვეყნებ იმ შეკითხვებს, რომელთა დასმა ვერ მოვასწარი პირდაპირ ეთერში. იქნებ, ზოგიერთ მათგანს მაინც უპასუხოთ, როცა თავისუფალი დრო გექნებათ ამ კვირის განმავლობაში:


1. გადაჭარბებული ხომ არ არის სხვა ქვეყნების მიმართ მოლოდინი? ქვეეყნის შიგნით რას გავაკეთებთ, განა ჩვენივე საქმე არ არის?

2. ქვეყნის კონსტიტუციაში გაწერილი უნდა იყოს საზოგადოების მიერ ხელისუფლების ყველა შტოს შებოჭვის წესები, რათა ხელისუფლებამ თვითნებური სახელმწიფო პოლიტიკა არ გაატაროს და თავისი ძალაუფლება საზოგადოების წინააღმდეგ არ გამოიყენოს. დღეს მოქმედი და 2013 წლიდან ასამოქმედებელი კონსტიტუცია აკმაყოფილებს თუ არა ამ მოთხოვნებს? ბოჭავს თუ არა პარლამენტის, პრეზიდენტის, პროკურატურის, სასამართლოს თავნებობას?

3. როგორი უნდა იყოს ჩვენი საგარეო პოლიტიკა ჩრდილოკავკასიასთან მიმართებაში?

4. საქართველოში სახელმწიფო პოლიტიკა ვიწრო წრეების მიერ იგეგმება. სამოქალაქო საზოგადოების მიერ შეთავაზებული რეკომენდაციები უყურადღებოდ რჩება. ხელისუფლება არ თანამშრომლობს ხალხთან და არ დგამს თუნდაც მცირე ნაბიჯებს მისი რეალური დაკვეთის შესასრულებლად. რა არის გამოსავალი ამ სიტუაციიდან? როგორ შეიძლება ხალხის ინტერესების მაქსიმალურად ასახვა სახელმწიფო პოლიტიკის დაგეგმვისას და როგორ უნდა მოქმედებდეს სამოქალაქო საზოგადოება ეფექტიანად?

5. სტრატეგიული განვითარების კონცეფციის გარეშე ქვეყნები ვერ განვითარდება. საგარეო მიმართულების სტრატეგია – რომ ევროპას უნდა დავუბრუნდეთ – გასაგები და ლოგიკურია. მაგრამ განვითრების შიდა სტრატეგია რამდენად თანხვდება საგარეოს? საერთოდ, რა ტიპის ქვეყანას ვაშენებთ?

6. სახელმწიფოს პირველი პირები ამბობენ, რომ რეფორმებს გადაწყვეტილების მიღების სწრაფი მექანიზმები სჭირდება. სისწრაფე კი ბევრ შეცდომას იწვევს, რაც სახელმწიფო პოლიტიკაზეც აისახება. როგორ უნდა გატარდეს რეფორმები იმგვარად, რომ სახელმწიფო პოლიტიკა არ დაზიანდეს?

ყველაზე პოპულარული