სამშაბათი, 02 სექტემბერი, 2014 თბილისის დრო 20:37

მულტიმედია / TV

”ახალი ქართველები”

”ახალი ქართველები”i
X
28.12.2012
ტერმინი ”ახალი ქართველები” საქართველოში რუსეთიდან გავრცელდა. ეს იყო კლიშე, რომელიც რუსეთში დამკვიდრდა საბჭოთა კავშირის დანგრევის შემდეგ გამდიდრებული, ე.წ. ”ნუვორიშების” დასახასიათებლად. ვინ არიან ”ახალი ქართველები”? შეიძლება თუ არა ზოგადად დავახასიათოთ ქართველი ოლიგარქის ტიპი? ამ თემაზე ვისაუბრებთ ”წითელ ზონაში” ფილოსოფოს თათა ცოფურაშვილთან ერთად.
ტერმინი ”ახალი ქართველები” საქართველოში რუსეთიდან გავრცელდა. ეს იყო კლიშე, რომელიც რუსეთში დამკვიდრდა  საბჭოთა კავშირის დანგრევის შემდეგ გამდიდრებული, ე.წ. ”ნუვორიშების” დასახასიათებლად. მოგვიანებით ინტელექტუალთა წრეებში ”ახალი რუსების” მიმართ ქილიკიც დაიწყეს. თუმცა ფაქტია, რომ სწორედ ამ წრეში დაიბადა პოსტსაბჭოთა კაპიტალიზმი. რა ხდებოდა და რა ხდება საქართველოში? ვინ არიან ”ახალი ქართველები”?  შეიძლება თუ არა ზოგადად დავახასიათოთ ქართველი ოლიგარქის ტიპი? ამ თემაზე ვისაუბრებთ ”წითელ ზონაში” ფილოსოფოს თათა ცოფურაშვილთან ერთად.


ყურადღება!
რადიო თავისუფლების ქართული რედაქციის ვებსაიტზე ფორუმებით სარგებლობისთვის აუცილებელია რეგისტრაციის გავლა.

რეგისტრაციის გასავლელად დააჭირეთ ვებსაიტის ზედა მარჯვენა კუთხეში მოთავსებულ ბმულს „რეგისტრაცია“. (რეგისტრაციის გავლის შემდეგ ელექტრონული ფოსტით მიიღებთ ავტომატურ შეტყობინებას. ყურადღება მიაქციეთ, შეტყობინება თქვენი ელექტრონული ფოსტის spam-ში ხომ არ აღმოჩნდა.) კომენტარის დასაწერად არ დაგავიწყდეთ საიტზე შესვლა.
ეს ფორუმი დაიხურა
კომენტარების რიგი
კომენტარები
     
ავტორი: ანონიმი
18.01.2013 21:27
ძველ ქართველებშიც იყვნენ მამის მკვლელი ავ გიორგების და აფხაზებთან ერთად ქუთაისის მარბიელი და საკუთარი ცოლისთვის ცხვირის მომჭრელი დადიანის მსგავსი ტიპები მაგრამ ახალ და თანამედროვე ქართველებივით იდიოტები ძველი ქართველები ნამდვილად არ ყოფილან. ეს ახალი და თანამედროვე ქართველები ანდროპოვის და ძერჟინსკიმენჟინსკი გვიშიანის მიერ დაზრდილმა საბჭოთა დემოკრატებმა გაართეს ერთმანეთის დევნით და რბევით, საბჭოთა არტილერისტების და დივერსანტების დახმარებით თბილისის და დანარჩენი საქართველოს ნგრევით. ამის ჩამდენ ახალ და თანამედროვე ქართველებს ჩააგონეს რომ ისინი მსოფლიოს გამაბედნიერებელი დემოკრატები ბრძანდებიან, ხოდა ასე რა. ის ძველი ქართველები ღრუბლებიდან თუ არ გვაფსავენ თავში იცემენ და დაგვცინიან. იცოცხლეთ და გაგიმარჯოთ.

ავტორი: ანონიმი
15.01.2013 02:59
ძალიან საინტერესოები არიან ახალი უკრაინელი გოგონები რომლებიც ტიტველი ძუძუების ქანქარით დარბიან მთელ მსოფლიოში. ისინი რა თქმა უნდა დემოკრატები და ლიბერალები არიან და. ამას წინ თავისი ძუძუების ქანაობით ისე გადარიეს საწყალი პარიზელები რომ შუა პარიზში აცემინეს თავი,მერე კი საფრანგეთის რაღაც ადმინისტრაციული შენობა შტურმით აიღეს. ეხლა რომში რომის პაპს მივარდნენ შიშველი ძუძუების ქანაობით რატომ გვიჩაგრავ სექსუალურ უმცირესობებსო. იქაც რაღაც აურზაური მოხდა. მოკლედ საბჭოთა დემოკრატიის ძალიან სამაგალითო და მისაბაძი ავანგარდია. აბა ჰე თქვე ჩამორჩენილებო.

ავტორი: ანონიმი
11.01.2013 21:24
1992 წელს ახალ ქართველ დემოკრატ კიტოვანჯელოს საბჭოთა სამხედრო დაზვერვა დაპირდა იარაღს,შეიტყუა გორში და მერე მთელი გორი კაი მაგრა მიანგრია სახელოვანმა საბჭოთა არმიამ. ცოტა დაგვიანებით მაგრამ მაინც გილოცავთ საქართველოს დემოკრატიზაციის ამ ეპიზოდის ათ წლისთავს. დაახლოებით მაგ დროს მოკლეს ბედოვლათი ქუთათელაძე რომელიც ამბობდა რომ არ დაიცვა 1990 წელს არჩეული ხელისუფლება იმიტომ რომ შერცხვა თბილისის ქუჩებში სიკვდილი. გორის ქუჩებში არ შერცხვა. ტრაღედიაა აბა რა, მაგრამ კიტოვანიც ალბათ შევარდნაძის მსგავსად ელოდება რაღაც ორდენს.

ავტორი: ანონიმი
09.01.2013 03:31
ბევრი ახალი ქართველის ნათლია და ვერც ისე სულიერ მამა
მიხაილ გორბაჩოვს გერმანიის ერთ-ერთ სუპერმარკეტში მიასწრეს ერთი ბოთლი ღვინის ქურდობაზე. ის ბოთლი 5000 ევრო ღირდა,ალბათ მაგ ღვინოს კარლოს დიდიც სვამდა,მაგრამ მაინც. ხოდა დანარჩენი მერე.

ავტორი: ანონიმი
04.01.2013 22:20
იყო და არა იყო რა,აბა ღმერთზე უკეთესი რა იქნებოდა. იყო სიმპატიური ეტრუსკი ხალხი. ირკვევა რო, მათ დააარსეს ქალაქი რომი,რომის რესპუბლიკა და რომის იმპერია. მათ შექმნეს რომაული ცივილიზაცია. პირველი მეცენატი და მეცენატობის როგორც მოვლენის ფუძემდებელიც ეტრუსკი მეცენი იყო. თუ იტალიურის მცოდნეებს მონახავთ ნახავთ ისეთ წიგნებსაც (იტალიელი ავტორების წიგნებს) სადაც იტალიურად წერია თუ გინდათ გაიგოთ საიდან მოვიდნენ ეტრუსკები თბილისის (საბჭოთა დემოკრატების მიერ დანგრეული თბილისის) მუზეუმები უნდა ნახოთო! ხოდა იცით, ეს ხალხი ერთ უბედურ დღეს გაქრა. მისთვის გენოციდი არავის მოუწყვია უბრალოდ იმიტომ არავის ჰქონია მაშინ ამის შნო! უბრალოდ ეტრუსკთა ზედაფენა გადაგვარდა. გაირყვნა,გათახსირდა,გარომაელდა და გადაიყოლა მთელი ეტრუსკი ხალხი. ეს ქნეს ახალმა ეტრუსკებმა! ეტრურია იყო ტოსკანა. აღირძინების ხანაში აღმოაჩინეს ეტრუსკების აკლდამები და გაშტერდნენ! ასე დაიწყო აღორძინების ხანა და მისი ბურჯი მედიჩები ტრიპაჩობდნენ ეტრუსკული წარმომავლობით მაგრამ ეტრუსკები აღარ იყვნენ/ ეს ხალხი გაქრა. ხოდა მასეთ ბედს ნუ უმზადებთ ქართველებს თქვე დალოცვილებო. ქე მაინც ჯერ რომი ააშენეთ და მერე თავში ქვა გიხლიათ და მუცელში სამართებელი! ლიბერალი ვარ და პლურალისტი!

ავტორი: ანონიმი
04.01.2013 15:21
გოგი, 57-ე წუთიდან ვეღარ ვუყურებთ. კადრი ჩერდება. სამწუხაროა. თუ გაასწორდებთ, ძალიან გაგავახარებთ.

ავტორი: ANNA საიდან გვწერთ: Tbilisi
03.01.2013 16:26
ვერ გავიგე, კახა კალაძე რატომაა "ახალი ქართველი"? რა, პოსტსაბჭოთა პრივატიზებისას იშოვა ფული თუ ხალხს ხოცავდა დაკვეთით - ზოგიერთი ყოფილი კულტურის მინისტრისავით... ფეხბურთელია და საკმაოდ მძიმე შრომით აქვს ფული ნაშოვნი. სულ რომ ცუდი ფეხბურთელი ყოფილიყო, მარტო ნარბენი აქვს მოედანზე იმდენი, რომ პატივისცემას ნამდვილად იმსახურებს...

ავტორი: გვანცა
02.01.2013 17:40
ასეთი უბადრუკი გადაცემა ჯერ არ გაგიკეთებიათ ბატონო გოგი. შეიძლება ქაჯები არიან , მაგრამ რა წესია ეს დისკრიმინაცია კაცო ვაახ???

ავტორი: ანონიმი
31.12.2012 16:20
ახალი ქართველია სკკპს "ქართული" ავანგარდის ღვაწლმოსილი კინორეჟისორი ელდარ შენგელაიაც! გრაფი მონტე ქრისტო მისგანაც ვერ გამოვიდა მაგრამ სანიმუშო საბჭოთა დემოკრატი დადგა! ჯერ საქართველოს დამოუკიდებლობის აქტზე ხელის მოსაწერად მოქანდა (ისე სესიებზე სიარულით თავს არ იწუხებდა) და მერე საბჭოთა არტილერისტების და დივერსანტების დახმარებით ანგრევდა იმ სახლს სადაც ამ აქტს მოაწერა ხელი. აბა ამაზე ახალ და გადასარევ ქართველს სად მონახავთ? ხოდა მიულოცეთ ბალტინის და ანტონ სურიკოვის მიერ საქართველოს წარმატებით დემოკრატიზაცია!

ავტორი: ანონიმი
31.12.2012 00:41
პოსტსოვეტიკუსი ნუვორიშები არიან მოსკოვში ბეჩავი კრუჩინას და მისნაირების მათი საკუთარი ფანჯრებიდან გადაყრის შემდეგ სასწრაფოდ და ჰაჩი ჰაჩი დამდიდრებული ხალხი. მერე ერთ-ერთი მათგანი გუსინსკის მიერ დაქირავებული მიტკოვა აჩვენებდა აველინა პერტიას და იძახოდა ეს გამსახურდიას მოწინააღმდეგე სარიშვილიაო. მერე ეს უიარაღო და ჩაძინებული აველინა პერტია დემოკრატებმა და ადამიანის უფლებათა გრანტიჭამია დამცველებმა გარიჟრაჟზე მიპარვით მოკლეს. ესაა და ეს,რა გაგვიჩმახეთ ამ შობა ახალი წლის წინ? გილოცავთ და თქვენ მაინც გაიხარეთ ხმის ამოუღებლად თორე ხმას რო იღებთ ხოლმე ვაი...

ავტორი: თენგო საიდან გვწერთ: ნოვი აფონი
30.12.2012 02:49
ვერტიკალი იქმნება იძულებითი სქემებით, სისტემებით, იძულებითი გათანასწორებით, კოლექტიური აზროვნებით, რომელსაც ყველაზე მეტად ეწინააღმდეგება ლიბერალური აზროვნება, რომელიც პირიქით უფრო ინდივიდუალური თავისუფლების, პიროვნული პასუხისმგებლობის, ნებაყოფლობით პრინციპებს ითვალისწინებს და შესაბამისად, უფრო ჰორიზონტალია, ვიდრე ვერტიკალი. კოლექტივიზმი ვერ შეიქმნება ვერტიკალის გარეშე, და ვერტიკალი არ არსებობს კოლექტივიზმის გარეშე. კოლექტივიზმი კი უფრო მემარცხენე აზროვნებაა თუ მემარჯვენე, თავადაც უკეთ მოგეხსენებათ. ჩვენ ყველა ვართ თავისუფალნი და თანაბარი უფლებებით, უბრალოდ შესაძლებლობებია განსხვავებული და ეს ბუნებრივია. განსხვავებული შესაძლებლობები განაპირობებენ განსხვავებულ სოციალურ მდგომარეობას (რაც არანაირად არ არის ვერტიკალი) და რა უნდა ვქნათ, ჩავკლათ ეს ბუნებრივი მოტივაციები? ამასთან, რა თქმა უნდა, რადგან საზოგადოების წევრი ხარ პიროვნულ პასუხისმგებლობასთან ერთად სოლიდარობის გრძნობას ვერსად გაექცევი. ვფიქრობ, კარგი იქნებოდა, თუ უფრო ცენტრისტული ყოფილიყო გადაცემა (ცხადია, არ ვგულისხმობ შამფურსა და მწვადს) :)

ავტორი: Kudiani საიდან გვწერთ: NY
30.12.2012 01:49
კარგია,რომ საუბარი დავიწყეთ ამ ერთერთ მიმდინარე პროცესზე ქართულ სოციუმში. არ ვთვლი ,რომ გადაცემა მდიდართა "შეძულების" პროპაგანდას ემსახურება. პირიქით მე მგონი მათი გაფეტიშების საფრთხის წინააღმდეგ არის მიმართული. გაფეტიშებასა და შეძულებას შორის კი საღი აზრის ფართო სპექტრია. გმადლობთ,საინტერესო იყო, იმედი მაქვს საუბრები ამ თემაზე კიდევ გაგრძელდება,რადგან პროცესი ცოცხალი და დინამიურია.

ავტორი: თიკა საიდან გვწერთ: თბილისი
29.12.2012 17:21
ფილოსოფიის დოქტორი თათა ცოფურაშვილი:))))))))) კარგით რა ბ-ნო გოგი:)))

ავტორი: ბურჟუა
29.12.2012 15:51
საზოგადოების სიყვალბე და მორალურობა არ შეიძლება იყოს განხილული საერთო, ერთიან სიბრტყეში. ამ დროს მორალის ინდივიდუალურობას უარვყოფთ და კოლექტიური ადამიანის ცნების ჩამოყალიბებას ვუწყობთ ხელს. კადრებში გამოსახული ადამიანები არც ჩემს სიმპატიას იწვევენ, თუმცა მათი სახის დანარჩენებზე მორგება მორალის დამცველობასა და საზოგადოებისთვის ალტერნატიული ქცევების ნორმების შეთავაზებას უდრის, ოღონდ ისე, რომ ერთი მეორეს მორალს ასწავლის. ამ შემთხვევაში კაპიტალიზმი არაფერ შუაში არ არის, მეტიც კოლექტიური ადამიანი მემარცხენე დისკურსში უფრო გვხვდება, ვიდრე მემარჯვენეში.

ავტორი: ბება საიდან გვწერთ: თბილისი
29.12.2012 14:39
არ ვთვლი რომ ეს დისკრიმინაციაა მდიდარი და წარმატებული ადამიანის... უბრალოდ ხაზგასმაა ამ საზოგადოების სიყალბის, მანკიერი მხარეების და ჭეშმარიტების მარცვალს ნავდვილად შეიცავს.... არავის უნდა ეწყინოს ის რაც ითქვა, პირიქით, კარგი იქნება თუ ცოტას დავფიქრდება ქართული საზოგადოება და ეგრეთწოდებული ელიტა თუ რას ემყარება მათი იმიჯი... სიყალბე ჩანს და ჩანს ძალიან კარგად... გულწრფელობა, აი რა ჭირდება დღეს ჩვენს ქვეყანას... ყველა მდიდარს წარმატებას ვუსურვებ, ხოლო დანარჩენს გამდიდრებას... დაე, იცხოვროს ქართველმა ყალბი ნიღბების გარეშე....

ავტორი: ბურჟუა
29.12.2012 01:56
გადაცემის პათოსი თავის თავში ემსახურება მდიდარი, წარმატებული ადამიანების დისკრიმინაციას, ამასთან ერთად ნაჩვენები კადრები ქმნის სიმდიდრისა და ამორალურობის საერთო განცდას. კადრები და განხილული თემები მიზანმიმართულად აერთიანებს და კლასობრივ ფენებად ყოფს ადამიანებს ქონების მიხედვით, რაც რათმაუნდა სრული სიშტერეა. არ მესმის, როგორ შეიძლება საზოგადოებრივი მორალის კარნახი და მაყურებელთათვის "მდიდარი კლასის" შეზიზღება.
ბევრი რომ არ ვილაპარაკო გადაცემა ქმნის კოლექტიურ წარმოდგენას და საზოგადოების განწყობას, რაც უარყოფს აზრს, რომ ადამიანები განსხვავებულები არიან.

ავტორი: ანონიმი
29.12.2012 00:40
საბჭოთა არტილერისტების ძმური დახმარებით ტალახისგან შეთითხნილი ქართველები არიან ეგ ახალი ქართველები.

თქვენი პუბლიკაციები

ძვირფასო მეგობრებო,

რადიო თავისუფლების რუბრიკაში „თავისუფალი სივრცე“ შეგიძლიათ საკუთარი ბლოგებისა და პუბლიცისტური სტატიების გამოქვეყნება.

ტექსტი არ უნდა აღემატებოდეს 700 სიტყვას.

რედაქცია იტოვებს უფლებას, საკუთარი შეხედულებისამებრ შეარჩიოს ტექსტები გამოსაქვეყნებლად. ავტორებს ვთხოვთ, გაითვალისწინონ რადიო თავისუფლების სარედაქციო პოლიტიკა, რომელსაც შეგიძლიათ გაეცნოთ განყოფილებაში „ფორუმის წესები“.

ტექსტები ქვეყნდება უცვლელად, რედაქტირების გარეშე.

მასალები მოგვაწოდეთ მისამართზე: tavisupleba@rferl.org
(subject-ში ჩაწერეთ „თავისუფალი სივრცე“)

ყველაზე პოპულარული