ამ განცხადებით საქართველოს „ქართული ოცნების“ ხელისუფლება ეხმაურება აზერბაიჯანულ პროსამთავრობო მედიაში გავრცელებულ ცნობებს აზერბაიჯანიდან სომხეთში ნავთობპროდუქტების გადასაზიდად საქართველოს მიერ ერთ ტონაზე „92$-იანი ტარიფის დაწესების“ შესახებ.
ინფორმაცია, რომ ნავთობის პარტიას საქართველო „უფასოდ“ გაატარებს, 8 დეკემბერს „იმედმა“ და პირველმა არხმა გაავრცელეს, - მოგვიანებით ეს ინფორმაცია ეკონომიკის სამინისტროდან რადიო თავისუფლებასაც მიაწოდეს.
ეკონომიკის სამინისტროს პრესცენტრის თანახმად:
- 2025 წლის 5 დეკემბერს მთავრობამ „პარტნიორი ქვეყნებისგან“ მიიღო თხოვნა აზერბაიჯანიდან სომხეთში „საწვავის ერთჯერადი ტრანზიტის განხორციელებაზე საქართველოს ტერიტორიის გავლით“;
- სამინისტროში ამბობენ, რომ ირაკლი კობახიძის გადაწყვეტილებით, „საქართველოს რკინიგზას დაუყოვნებლივ დაევალა აღნიშნული ტვირთის სარკინიგზო გადაზიდვა ერთჯერადად სრულიად უსასყიდლოდ განახორციელოს“, ხოლო ეს გადაწყვეტილება „ეცნობათ ოფიციალურ მხარეებს“;
- „საქართველო იყო და არის სომხეთისა და აზერბაიჯანის სტრატეგიული და სანდო პარტნიორი ქვეყანა. ჩვენ ყოველთვის ვიყავით და ვართ რეგიონში მშვიდობისა და თანამშრომლობის მხარდამჭერი“, - აცხადებენ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს პრესცენტრში.
დამაზუსტებელ კითხვებზე, - მათ შორის, ადასტურებენ თუ არა, რომ თავდაპირველად 92$-იანი ტარიფი დაასახელეს ან რომ ეს თანხა დაასახელეს მოლაპარაკებებისას პოტენციური შემდეგი პარტიებისათვის, - უწყებაში არ პასუხობენ.
რას წერდა აზერბაიჯანული პროსამთავრობო მედია
აზერბაიჯანულმა გამოცემა Minval Politika-მ 5 დეკემბერს გამოაქვეყნა სტატია სათაურით, „საქართველო მშვიდობის წინააღმდეგ“, რომლითაც მკაცრად აკრიტიკებს საქართველოს ხელისუფლებას და თბილისი-ბაქოს ურთიერთობებში „საგანგაშო“ ცვლილებაზე საუბრობს.
აზერბაიჯანში, - რომელიც პრესის თავისუფლების საერთაშორისო ინდექსებში ბოლო ადგილებზეა, - ხელისუფლების გავლენისგან თავისუფალი პრესა თითქმის სრულიად გამქრალია.
სტატიაში ჯერ აღწერილია საქართველო-აზერბაიჯანის საზღვარზე არსებული ვითარება და ტრაილერების მძღოლების შეფერხება, - რაც წინა პერიოდში სხვა პროსახელისუფლებო მედიის ყურადღების ცენტრშიც მოექცა, თითქოსდა ქართველი მესაზღვრეების კომენტარების გამო, „წადით ზანგეზურით, როცა თქვენი დერეფანი მზად იქნება“.
ასევე ნახეთ "ტრამპის მარშრუტი" - სად არის საქართველო საერთაშორისო მშვიდობისა და კეთილდღეობის გზაზე?ამავე სტატიაში გამოცემა წერს, რომ ქართულმა მხარემ აზერბაიჯანიდან სომხეთში საქართველოს ტერიტორიის, - რკინიგზის 111 კმ-იანი მონაკვეთის - გამოყენების სანაცვლოდ მოითხოვა ერთ ტონა ნავთობზე 92$-იანი ტარიფი.
- ეს ნიშნავს 1კმ-ზე 1 ტონის გატარების სანაცვლოდ 0,83 დოლარს;
- რასაც, ავტორის თანახმად, აზერბაიჯანული მხარე უსამართლოდ მაღალ ფასად მიიჩნევს და ამბობენ, რომ „20-ჯერ მაღალია“ აზერბაიჯანის ტარიფზე;
- გამოცემა მიიჩნევს, რომ საქართველოს „ლოგისტიკური მონოპოლია უალტერნატივო აღარ არის“.
მანამდე, 2 დეკემბერს, ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურმა განაცხადა, რომ აზერბაიჯანული სატვირთოების, მათ შორის თამბაქოთი დატვირთული სატვირთოების, ხანგრძლივ შეფერხებაზე ცნობები „დეზინფორმაციაა“.
- „განვმარტავთ, რომ გაზრდილი ტვირთბრუნვის პირობებში, განსაკუთრებულ/აქტიურ რეჟიმში ხორციელდება საერთაშორისო გადაზიდვებში ჩართული სატრანსპორტო საშუალებების მიმართ ყველა საბაჟო პროცედურა, რათა შეუფერხებლად მოხდეს მათი გატარება.
- ამასთან, საქართველოს მასშტაბით არსებულ ყველა საბაჟო-გამშვებ პუნქტზე, მათ შორის, სგპ. ,,წითელ ხიდზე“ მებაჟე ოფიცრები სრულ მზადყოფნაში არიან 24-საათიან რეჟიმში, სწრაფად განახორციელონ, როგორც ფიზიკური პირების, ასევე მსუბუქი და სამგზავრო ავტომობილების კონტროლის პროცედურები“, - განაცხადა შემოსავლების სამსახურმა.