უკრაინაში ელექტროველოსიპედების გამოყენება ომის წარმოების ხერხებში ისტორიულ ტაქტიკურ გარღვევად შეიძლება ჩაითვალოს.
ახლახან გავრცელებულ ვიდეოზე ჩანს უკრაინული ძალების მხარდამხარ მებრძოლი ქართული ლეგიონის ჯარისკაცი, რომელიც Eleek Atom-ის ელექტროველოსიპედით 90 კმ/სთ სიჩქარეს ავითარებს.
ქართული ლეგიონის მეთაურმა, მამუკა მამულაშვილმა The Drive-ის ჟურნალისტს უთხრა, რომ მის სნაიპერების დანაყოფს, რომელსაც აღმოსავლეთ უკრაინაში, დონბასში ამჟამად მიმდინარე აქტიური ბრძოლების პირობებში უწევს მოქმედება, „სწრაფად მისვლა-მოსვლა“ ესაჭიროება.
„ასე რომ, ელექტროველოსიპედები გვჭირდება“, - თქვა მამულაშვილმა.
ელექტროველოსიპედების მთავარი უპირატესობა ისაა, რომ დიდი მანძილის შეუმჩნევლად და უხმაუროდ დაფარვა შეუძლიათ. სპეცდანიშნულების სადესანტო რაზმებს ეს მტრის ზურგში მალულად გადაადგილების, დანიშნულების ადგილის მიღწევის და შემდეგ იქაურობის სწრაფად განრიდების შესაძლებლობას აძლევს.
ELEEK-ი უკრაინული კომპანიაა, რომელიც ძირითადად სამოქალაქო დანიშნულების ელექტროველოსიპედებს აწარმოებს. კომპანიის სოციალური მედიის გვერდებზე ჩანს დამატებითი მტკიცებულებები იმისა, რომ ელექტრობატარეაზე მომუშავე ველოსიპედებს უკრაინელები რუსული აგრესიის წინააღმდეგ საბრძოლველად იყენებენ.
Eleek-ის ელექტროველოსიპედს 150 კილომეტრი მანძილის დაფარვა შეუძლია, 70 კილოგრამს იწონის და სრულად დატენისთვის დაახლოებით ხუთი საათი სჭირდება. დასატენად საჭირო დრო და მაღალი ფასი ელექტრონული ველოსიპედის მთავარი ნაკლია მის ბენზინზე მომუშავე წინამორბედთან შედარებით. Eleek Atom-ის ფასია $5,245; მსგავსი Delfast-ის ველოსიპედები $6,799 ღირს.
Eleek-ის ელექტროველოსიპედს მეტსახელად "ველოსიპედი-ბანდერა" უწოდეს, უკრაინელი ნაციონალისტი სტეპან ბანდერას გამო.
მედიაში მითქმა-მოთქმა გამოიწვია ამ სურათზე გამოსახულმა ტანკსაწინააღმდეგო რაკეტამ (NLAW), რომელიც, ერთი შეხედვით, თითქოს მაღალი გამავლობის მოტოციკლზეა დამაგრებული. რეალურად აქაც ორბორბლიანი ტრანსპორტი - ელექტროველოსიპედია.
ტრანსპორტი უკრაინულ-ამერიკულმა კომპანია Delfast-მა დაამზადა. მისმა თანადამაარსებელმა, დანიელ ტონკოპიმ 16 მაისს ფეისბუკის პოსტით დაადასტურა, რომ კომპანიის ელექტროველოსიპედებს ამჟამად უკრაინული შეიარაღებული ძალები იყენებენ.
ტონკოპიმ თქვა, რომ მებრძოლებმა ელექტრობატარეაზე მომუშავე ველოსიპედები სულ მცირე ერთხელ გამოიყენეს რუსული ჯავშანტექნიკის დარბევისას. შედეგად, სამი ველოსიპედი „ძალიან მწვავე“ შეტაკებიდან „დაცხრილული“ დაბრუნდა.
მოტოციკლი ბრძოლის ველზე თავდაპირველად პირველ მსოფლიო ომში გამოჩნდა. მისმა სიიაფემ, სისწრაფემ და მძიმე ტექნიკისგან განსხვავებით, რბილ ნიადაგზე ჩაფლობის გარეშე გადაადგილების უნარმა, ის ღირებულ ტრანსპორტად აქცია.
ელექტროველოსიპედი ჯარებს სრულ სიჩუმესა და მუდმივ მზადყოფნაში შეუძლიათ ჰყავდეთ ისეთ ოპერაციებში, სადაც გასროლა და გაქცევა ერთი უნდა იყოს. ის მოსახერხებელია ტყის ისეთ ბილიკებზე გადასაადგილებლად, რომლებიც უმეტესი სხვა ტრანსპორტისთვის გაუვალია.
დღეს ზოგიერთ, მათ შორის, აშშ-ის შეიარაღებულ ძალებში აქტიურად იკვლევენ ელექტროველოსიპედების საბრძოლო პოტენციალს.