არჩევნები „სპეცუბნების“ მინიმალური რაოდენობით
ეგრეთ წოდებული „სპეცუბნები“, რომლებსაც საარჩევნო კოდექსის ენაზე „გამონაკლის შემთხვევაში შექმნილი საარჩევნო უბნები“ ჰქვია, ყოველთვის იყო საარჩევნო სუბიექტებს შორის დავის მიზეზი და არჩევნების შედეგების ფალსიფიცირების საშუალება. გადამწყვეტი აღმოჩნდა 2015 წლის საგარეჯოს შუალედური არჩევნები, რომლის დროსაც გამოითქვა ეჭვი სამხედრო ნაწილებში შექმნილ საარჩევნო უბნებზე მასშტაბური გაყალბების თაობაზე. მუხროვანის სამხედრო ნაწილში მოწყობილ საარჩევნო უბანზე მომხდარი დარღვევების გამო „პატრიოტთა ალიანსმა“ სასამართლოშიც კი იჩივლა. სწორედ ამ ხმაურიანი შუალედური არჩევნების შემდეგ საარჩევნო კოდექსში შევიდა ცვლილებები, რომელთა თანახმად, მკვეთრად შემცირდა ე. წ. „სპეცუბნების“ რიცხვი. 8 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნებზე „გამონაკლის შემთხვევაში შექმნილი საარჩევნო უბნების“ რაოდენობა 11-ს არ აღემატება.
სამართლიანი არჩევნები (ISFED): საარჩევნო უბნების 4,2% არ იყო მზად კენჭისყრის დასაწყებად 8:00 საათისთვის
პირველად საქართველოს ისტორიაში, საარჩევნო უბანი (N56) გაიხსნა სამხრეთ აფრიკის დედაქალაქ პრეტორიაში.
დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში მიმართეთ დამკვირვებლებს
როგორ უნდა მოიქცეს ამომრჩეველი, თუ საარჩევნო უბანზე მისულმა დარღვევა აღმოაჩინა? რას ითვალისწინებს საარჩევნო კანონმდებლობა ამომრჩევლის უფლებების დასაცავად?