ლიტერატურული გადაცემა „წახნაგები“ შედარებით ახალი რუბრიკით „პარალელი“ გთავაზობთ საუბარს მსოფლიო ქართული ლიტერატურის ყველასავის საყვარელ ძეგლზე, ალექსანდრე ყაზბეგის „ხევისბერ გოჩასა“ და მსოფლიო ლიტერატურის ცნობილ შედევრზე, პროსპერ მერიმეს „მატეო ფალკონეზე“. ალექსანდრე ყაზბეგი, ისევე როგორც მისი გენიალური თანამედროვე, ვაჟა-ფშაველა, მეცხრამეტე საუკუნეში თითქოსდა ხელახლა იწყებს უძველეს ქართულ მწერლობას, რადგან იმდენად ლიტერატურულ ტრადიციას (ჰაგიოგრაფია, „ამირანდარეჯანიანი“, „კალმასობა“) არ აგრძელებს, რამდენადაც სრულიად ახალ მითოსს ქმნის. „ხევისბერი გოჩა“ მითოსისა და რეალობის, მითოსური უდროობისა და ისტორიული ფაქტოლოგიის მეტად უცნაური შეზავებაა, რომელშიც ერთმანეთს შეხვდება სატრფიალო სამკუთხედისა და გონება/გრძნობა ოპოზიციის გადაუწყვეტელი პრობლემები. პროსპერ მერიმეს ნოველაც მითოსურ დროში მცხოვრები სიცილიელის ღირსების ტრაგედიაა, რომელიც შებღალული ღირსებისა და მამაშვილური სიყვარულის ტრაგიკულ ოპოზიციას ეყრდნობა. ორი ნაწარმოების პარალელი აშკარაა, მაგრამ არის ცხადი განსხვავებაც გოჩასა და მატეო ფალკონეს, ონისესა და ფორტუნატოს ფიგურებს შორის. რატომ მოკლა ხევისბერმა ონისე, რამ გამოიწვია გოჩას სულიერი აშლილობა, რაში მდგომარეობს ონისეს „ნამდვილი“ დანაშაული, რისთვის მოიკლა თავი გუგუამ, როგორ და რატომ შეცვალა ამ ამბის ტრადიციული ფოლკლორული ვერსია ყაზბეგმა, რატომ აგრძელებს „ჩვეულებრივ“ ცხოვრებას მომხდარიდან ორი წლის შემდეგ მატეო ფალკონე, რატომ ვერ შეუშალა ქმარს ხელი ჯუზეპამ, – ყველაფერ ამაზე იქნება საუბარი გადაცემაში.
ეპიზოდები
-
დეკემბერი 20, 2021
ლევან ბერძენიშვილი - პერსონაჟი: კირილე მიმინაშვილი
-
ნოემბერი 30, 2021
ლევან ბერძენიშვილი: ოთარ ჭილაძე, რკინის საწოლი
-
ნოემბერი 20, 2020
ღვთაებრივი დანტე ალიგიერი
-
ოქტომბერი 26, 2020
ნობელიატი ლუიზ გლიუკი
-
ოქტომბერი 12, 2020
წითლისა და შავის ამბავი | ლევან ბერძენიშვილი
-
სექტემბერი 21, 2020
„ილიადა“